• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Snälla hjälp mig - Samlingslån 300000 kr

A

Anders karlsson

Gäst
Poäng: 0
Behöver lite hjälp :) fick 3 erbjudande som jag väljer mellan. Vilket skulle ni rekomendera?

Lendify 8.19%
Marginalbank 8,48%
Ica banken 8,84%

Någon som har tips?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

erik23

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
737
Mottagna reaktioner
377
Poäng
487
Varför vänta du inte till måndag ?
Du kunde ju fått bra mycket bättre ränta då.

Edit...
tolka kanske din text fel nu då jag läste att det försvann en förfrågan på måndag men antar att det var den på lördagen du menade så då hade det ju inte gjort något på betyget hehe

vad låg du på för betyg när du sökte då ?
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 295
Mottagna reaktioner
689
Poäng
637
Vänta till imorgon med att välja ett bud om ansökan inte är färdigbehandlad. De banker som inte ger automatsvar kommer att svara imorgon. Välj den banken som erbjuder lägst ränta, med Lendify får du pengarna direkt om allt ser bra ut och du signerar via Trustly. Får du avslag i andrahand från Lendify så tar du Marginalen.
 
A

Anders karlsson

Gäst
Poäng: 0
Jag valde lendify.
Ansökan är färdigbehandlad nu och inget som blev bättre än lendify. Men har en tanke att köra ett nytt försök när min andra ff är borta. Min ff gick boet i lördags så hamnade på ett betyg på 0,8. Efter ansökan på advisa så gick betyget upp till 1,1 :)

har 3 förfrågningar som försvinner om 3-4 månader ish :)
 

erik23

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
737
Mottagna reaktioner
377
Poäng
487
Helt sjukt att du inte fick fler och mycket bättre erbjudande än det där o_O. 0,8 är ju ett jättefint betyg egentligen.
 
A

Anders karlsson

Gäst
Poäng: 0
@erik23 neh tyckte de va märkligt också. 3 st som va under 10% bara. Men jag fick mitt samlingslån och sänkte månadsavgiften med 4-5 tusen varje månad så kommer kunna extra amotera lite :)
 

erik23

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
737
Mottagna reaktioner
377
Poäng
487
@erik23 neh tyckte de va märkligt också. 3 st som va under 10% bara. Men jag fick mitt samlingslån och sänkte månadsavgiften med 4-5 tusen varje månad så kommer kunna extra amotera lite :)

Mycket märkligt undrar om det är Corona som satt sina spår.
Sökte 300k för lite över ett år sen med 0,9 i betyg och fick 3,95% på Ica banken.
Sen en hel drös med förslag och väldigt många med bra ränta.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp